آخرین خبرها
خانه / مکمل های غذایی / شناخت علمی چربی سوز ال کارنیتین

شناخت علمی چربی سوز ال کارنیتین

 در این مقاله یاد می گیرید

ال کارنیتین چیست

شناخت فرم گوناگون ال کارنیتین

بهترین زمان مصرف ال کارنیتین

تاثیرات چند جانبه ال کارنیتین

مقدار مصرف روزانه ال کارنیتین

مصرف دوره ای ال کارنیتین

ال – کارنیتین چیست؟

با اینکه گاهی به عنوان یک آمینو اسید طبقه بندی میشود,ولی ال – کارنیتین از لحاظ تکنیکی یک آمینو نیست.در کل ماده ای “شبیه به ویتامین”و”شبیه به آمینو اسید”در نظر گرفته میشود که مرتبط با ویتامین بی است.وقتی در دهه ی ۱۹۵۰ برای اولین بار مورد مطالعه قرار گرفت, به ال – کارنیتین ویتامین BT نیز میگفتند.مهم نیست چه نامی روی آن بگذارید, ال – کارنیتین نقش ضروری ای در انتقال دراز مدت اسید های چرب به سیتوپلاسم برای تجزیه و تولید انرژی ایفا میکند.

در بدن, ال – کارنیتین در کبد و کلیه ها از آمینو اسید های لیسین و میتیونین تشکیل میشود.به هر حال, در جای دیگری ذخیره میشود,عمدتا در عضله (از جمله قلب), مغز و حتی در اسپرم ها.در رژیم غذایی, عمدتا از طریق گوشت دیگر فراورده های حیوانی تامین یمشود.میتوان آن را از طریق گیاهانی همچون آووکادو و دانه های سویا نیز به دست آورید,اما به عنوان یک قانون,گوشت بهترین منبع آن است – و هر چه گوشت قرمز تر باشد بهتر است.

چربی سوز ال کارنیتین - www.maxstar.ir

بر روی برچسب ها,فرم های متفاوتی از ال – کارنیتین کارنیپیور را مشاهده میکنید از جمله : کارنیپیور ال – کارنیتین,کارنیپیور تارتارات,و کارنیپیور ALC.همه ی این سه نوع یکسان هستند,و تاثیر گذاری مشابهی نیز دارند.آخرین نوع باقیمانده فرمول کارنیپیور استیل ال – کارنیتین میباشد و یک مکمل معروف دیگر از انواع ال – کارنیتین است.استیل ال – کارنیتین را میتوان در سیستم عصبی مرکزی ,جایی که نقش اساسی ای در تولید انرژی و همچنین تولید استیل کولین انتقال دهنده ی عصب ایفا میکند یافت.

گروه استیل چسبیده به مولکول کارنیتین قابلیت آن را برای عبور از موانع موجود برای رسیدن خون به مغز و وارد مغز شدن افزایش میدهد,که در مغز به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند عمل میکند.به همین دلیل,برخی تحقیقات بیان میکنند که اسیتیل ال – کارنیتین میتواند اعمال حفاظتی در برابر فرآیند پیری و فرسودگی اعصاب ایجاد کند.

 

کارنی پیور معروف ترین و با کیفیت ترین ال – کارنیتین در بازار است. یک ماده ی معمول در نوشیدنی های انرژی زا مکمل های پس از ورزش میباشد و حتی به تنهایی بسیار نیرومند است.اینها چیزهایی است که باید بدانید تا بتوانید بیشترین بهره را از آن ببرید!

چرا کارنیپیور

  • بیش از ۲۵ سال است که توسط شرکت لونزا تولید میشود, که این شرکت یکی از تامین کنندگان جهانی صنایع دارویی و سلامتی است.
  • غلیظ ترین ال – کارنیتین از هر نوع تجاری در دسترس است.
  • در چندین مطالعه نشان داده شده است که اکسید شدن اسید های چرب را در نمونه های انسانی سالم افزایش میدهد.

ال کارنیتین - www.maxstar.irال – کارنیتین ماده ی جدیدی در این عرصه نیست.بیش از ۴۰ سال است که از نقطه نظر سلامت مورد مطالعه قرار گرفته است.شهرتش را به عنوان یک چربی سوز در دهه ی ۱۹۸۰ به دست آورد و در سال های اخیر نیز هم به برای افزایش مزایای فیزیکی و هم عملکرد ورزشی دوباره معروف شده است.کارنی پیور یک فرم بهینه و معروف از ال – کارنیتین است که گاها برای بازیابی انرژی پس از ورزش به کار میرود.ال – کارنیتین یکی از مواد با کیفیت و استاندارد در بازار میباشد.

وقتی به طور صحیح مصرف شود,میتواند مزایای عالی ای هم برای فیزیک بدنی و هم عملکرد ورزشی داشته باشد.اجازه دهید نگاهی به علمی که در پس ال – کارنیتین کارنیپیور وجود دارد و چگونگی به دست آوردن همه ی مزایای آن داشته باشیم.

 

 

مزایای فیزیکی و عملکردی چه هستند؟

ال – کارنیتین دهه هاست که از نقطه نظر تغذیه ای و سلامت مورد مطالعه قرار میگیرند,اما پتانسیل آن برای کمک در چربی سوزی و عملکرد ورزشی باعث انجام تحقیقات بیشماری در این اواخر شده است.

نقش خوب ال – کارنیتین به عنوان یک مکمل چربی سوز بسیار معروف است.تعدادی از مطالعات علمی نشان داده اند که میتواند مدیریت وزن را به عنوان بخشی از برنامه ی چربی سوزی برای افراد دارای اضافه وزن انجام دهد.در طول دوره ی افزایش وزن,مصرف ال – کارنیتین میتواند به محدود کردن مصرف چربی و ایجاد یک رژیم غذایی سالم کمک کند.اگر در حال ساختن اندام خود هستید,این ماده میتواند چربی های موجود در عضله های شما را به درون کوره ی سلول ها ببرد تا به عنوان انرژی بسوزند.

شناخت علمی چربی سوز ال کارنیتین - www.maxstar.ir

نقش مهم دیگر کارنیپیور ال – کارنیتین در بازیابی پس از ورزش میباشد.تحقیقات نشان میدهند که میتواند در زمان شروع ورزش روتین ,یا پس از کامل کردن جلسه ی خسته کننده در باشگاه درد عضله را کاهش دهد.مطالعات بیشماری در ارتباط با تاثیرات آن بر عملکرد ورزشی و چگونگی بهینه کردن بازیابی با کاهش اثرات آسیب زا که در طول ورزش شدید رخ میدهند,انجام شده اند.

این ماده میتواند با افزایش جریان خون,کاهش علایم فشار متابولیک,کاهش درد عضله و بهبود زمان بازیابی ,بازیابی پس از ورزش را افزایش دهد.با این روش ,میتوانید با سرعت بیشتری برای جلسه ی تمرینی بعدی در باشگاه آماده شوید.

عوارض جانبی ای هم وجود دارند؟

تاثیرات منفی اندکی با مصرف مقدار دز استاندارد ال – کارنیتین وجود دارند.

یک مطالعه ی اخیرا منتشر شده بیان میکند که استفاده از مکمل ال – کارنیتین میتواند خطر تصلب شرایین را افزایش دهد.به هر حال,طرح این مطالعه با انتقادات بسیاری از طرف جامعه ی علمی و من جمله خودم رو به رو شده است.متخصصان پزشکی همچنین به مطالعات بسیاری اشاره کردند که بیان میکنند در واقع با مصرف مکمل های ال – کارنیتین خطر بیماری های قلبی کاهش میابد.

یک عارضه ی جانبی غیر منتظره ی دیگر هم با مصرف ال – کارنیتین وجود دارد,اما از آنهایی نیست که بتوانید در باشگاه متوجه آن شوید.یک مطالعه ی انجام شده از طرف محققان ایتالیایی گزارش کرده است که ال – کارنیتین در واقع بسیار موثر تر از درمان با تستوسترون برای عدن نعوذ مردان میباشد.این گفته امکان دارد صحیح باشد چون این ماده مقادیر NO را افزایش میدهد و به افزایش جریان خون کمک میکند.

همچنین تحقیقاتی وجود دارند که بیان میکنند با مصرف ال – کارنیتین,همراه با افزایش حرکت اسپرم مردان قابلیت جنسی آنان نیز افزایش میابد.

چگونه باید ال – کارنیتین را مصرف کنیم؟

به زبان ساده,مهمترین نکته که باید در مصرف کارنیپیور ال – کارنیتین در نظر داشته باشید کربوهیدرات ها هستند.

برخی مطالعات اخیر هیچ مزیتی برای ال – کارنیتین نشان نداده اند,چون آنها در افزایش مقدار کارنیتین کافی عضله شکست خورده اند.این امر به این خاطر بود که این مکمل در زمان مناسب مصرف نشده بود ,زمان مناسب وقتی است که انسولین حداکثر باشد و برای مصرف عضلات مناسب باشد.

تحقیقات جدیدتر نشان دادند که مقادیر انسولین باید برای اینکه مقادیر مناسب از ال – کارنیتین وارد عضله شوند باید زیاد باشد<چون ال – کارنیتین عمده ی وظایفش در سلول ها میباشد.از طرفی ,مصرف ال – کارنیتین اعمال انسولین را در سلول های عضله افزایش میدهد و به رساندن گلوکز بیشتر به داخل سلول های عضله و همچنین رساندن ال – کارنیتین بیشتر به عضلات کمک میکند.

این فرم از ال – کارنیتین میتواند با دیگر مواد غذایی که چربی سوزی را افزایش میدهند,مانند کافئین و چای سبز ترکیب شود و بین وعده های غذایی مصرف شود.

با اینکه حتی مقدار کمی به اندازه ی ۱ گرم از ال – کارنیتین میتواند موثر باشد,ولی بهترین انتخاب مصرف ۲ تا ۳ گرم روزانه در هر دز برای حداکثر مزایا به همراه حداقل ۳۰ تا ۴۰ گرم کربوهیدرات و ۲۰ تا ۴۰ گرم پروتئین ترجیحا با یک وعده ی غذایی میباشد.این روش حتی اگر کارنیپیور ال – کارنیتین یا کارنیپیور تارتارات مصرف کنید نیز جواب میدهد.

به هر حال,مصرف کارنیپیور استیل – ال – کارنیتین در نبود غذا برای معده و سلول های عضله و همچنین مغز آسان تر است.از این رو,این فرم از ال – کارنیتین میتواند با دیگر مواد غذایی که چربی سوزی را افزایش میدهند,مانند کافئین و چای سبز و مصرف بین وعده های غذتی اصلی مصرف شود.

آیا باید به صورت دوره ای مصرف شود؟

در این زمان,به نظر می اید نیازی به مصرف دوره ای کارنیتین نیست.با مصرف منظم و قابل پیشبینی باید تاثیر گذاری آن مدت طولانی ای دوام بیاورد.

چه زمانی باید ال – کارنیتین را مصرف کنیم؟

این ماده یک ماده ی غذایی معمول در نوشیدنی های انرژی زا میباشد,اما همچنین به طور معمول در ترکیب های مکمل بازیابی پس از ورزش نیز به کار میرود.

یکی از بهترین زمان ها برای مصرف ال – کارنیتین پس از ورزش میباشد,اما میتوانید آن را با هر ترکیب سرشار از کربوهیدرات دیگر یا وعده ی غذایی سرشار از پروتئین در طول روز مصرف کنید.اگر میخواهید ال – کارنیتین را با دیگر مواد چربی سوز در بین وعده های غذایی ترکیب کنید,استفاده از نوع استیل – ال – کارنیتین را در نظر داشته باشید.

یک استراتژی که برای بهتر عمل کردن مزایای چربی سوزی و عملکردی این ماده فهمیده ام,مصرف ۲ تا ۳ دوز از استیل – ال – کارنیتین با دیگر مواد غذایی چربی سوز بدون غذا در بین وعده های غذایی و مصرف ۱ دز از کارنیپیور ال – کارنیتین یا کارنیپیور تارتارات به همراه وعده ی غذایی پس از ورزش میباشد.

آخرین حرف و نکته ها چه هستند؟

کارنیپیور ال – کارنیتین به فرم های مختلفی موجود میباشد.یک ماده ی معروف و معمول در نوشیدنی های انرژی زا میباشد,اما به وفور در ترکیب های بازیابی پس از ورزش نیز مورد استفاده قرار میگیرد.میتواند به تنهایی و یا همراه با آب یا قرص نیز مصرف شود.

مهم نیست چگونه آن را مصرف میکنید,فقط به دنبال اسم کارنیپیور باشید تا مطمئن شوید از با کیفیت ترین ال – کارنیتینی که علم نیز از آن پشتیبانی میکند استفاده میکنید.به پشتیبانی از انرژی و بازیابی مورد نیاز ورزشکاران, مبارزان آخر هفته و هر کسی که در میخواهد به نحوی عملکرد ورزشی اش را افزایش دهد کمک میکند.

مطالب داغ ورزشی

بهترین زمان چربی سوزی و کاهش وزن

۱۰ باور غلط در مورد کراتین

تقویت سطح انسولینی بدن با عصاره دارچین(سینولین پی اف)

پروهورمون دی هیدرواپی آندروسترون (DHEA)

رودیولا روزا (آداپتوژن)

حتما ببینید

ماسل فارم

مکمل زد ام آ – ماسل فارم

ورزشکاران حرفه ای و غیر حرفه ای می‌بایستی دوره خواب خود را بهینه سازند، زیرا خواب …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.