آخرین خبرها
خانه / برنامه های تمرینی بدنسازی / تمرین بدنسازی و افزایش اسید معده

تمرین بدنسازی و افزایش اسید معده

ست های با تکرار زیاد و ارتباط آن با اسید معده

دست یافتن به سوزش بالا در عضله در طول استفاده از ستهای با تکرار زیاد در تمرینات بدنسازی که عضله را به آتش می کشد بسیار خوب است.ولی وقتی صحبت از سوزش در بالای معده شماست ، اصلا خوب نیست .

متاسفانه یکی از مشکلات گوارشی رایج در میان بدنسازان و دیگر ورزشکاران عارضه ایست که با نام بازگشت اسید معده از آن یافت می شود. یا به اصطلاح  عامیانه ، ترش کردن.

مطالعه ای در دانشگاه اوکلاهوما ،به مقایسه این عارضه در میان دوندگان ، دوچرخه سواران و وزنه برداران پرداخت و دریافت از میان هر ۱۰ فرد آزمایش شده ، هفت تن دچار چنین مشکلی هستند و این عارضه در میان این سه گروه ورزشی بسیار شدیدتر از دیگر رشته های ورزشی می باید.

گسترش این بیماری در میان وزنه برداران به نظر می آید که عمدتا به دلیل فشار ایجاد شده در ناحیه شکم افراد در طول اجرای ست های سنگین است ، بخصوص در حین انجام حرکاتی مثل پرس سینه که بالا تنه در حالت افقی قرار دارد.

راه چاره :

اگر سوزش مداوم معده در تمرین شما تداخل ایجاد می کند ، این نکات را برای به حد اقل رساندن آن مد نظر قرار دهید. :

۱ – از بستن کمربند وزنه برداری خود داری کنید ف مگر اینکه واقعا ضروری باشد.بستن کمربند فشار داخل شکم و رفلکس اسید معده را تقویت می کند.

۲- شکم خود را کم چربی نگه دارید.افزایش زیاد ذخایر چربی شکمی می تواند  فشار اضافی بر معده شما اعمال کند  و رفلکس معده را افزایش دهد.

۳- وعده پیش از تمرین خود را زودتر میل کنید.اگر بازگشت اسیده معده مشل معمول شما در طول تمرین است  نباید وعده پیش از تمرین را با غاصله خیلی کمی از تمرین میل کنید.. سعی کنید غذایهای حاوی پروتئین و کربوهیدرات کامل را حدود ۲ ساعت پیش از تمرین میل کنید.بلافاصله بعد از تمرین هم یک نوشیدنی پر پروتئین وی و کربوهیدرات تند هضم استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید :

۱۳ روش برای چربی سوزی و عضله سازی

برنامه تمرینی حرفه ای عضلات زیربغل

 

حتما ببینید

بهترین زمان چربی سوز - www.maxstar.ir

بهترین زمان چربی سوزی و کاهش وزن

بهترین زمان چربی سوزی و کاهش وزن پس از دست کشیدن از تمرین با وزنه, …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.