آخرین خبرها
خانه / چربی سوز / بهترین غذا های چربی سوز

بهترین غذا های چربی سوز

چربی سوزی و کاهش وزن ، بزرگترین چالش زیبایی و سلامتی در حال حاضر می باشد. مشکل چاقی و اضافه وزن در کنار عوارض بی شمار ، موجوب محدودیت در توانایی فیزیکی و زمینه ساز بسیاری از بیمار ها می باشد.

اگر خیلی سریع برای چربی سوزی و کاهش وزن اقدام نکنید ، باید زمان بیشتری را برای درمان بیماری های ناشی از چاقی صرف کنید.

البته بسیاری از این بیماری ها غیر قابل درمان و یا بسیار هزینه بر هستند. چهبهتر که از همین امروز برای کاهش وزن و رسیدن به محدوده وزن ایمن اقدام کنید.

ورزش ، تحرک روزانه و مهمتر از اینها رژیم غذایی مناسب به شما کمک می کند تا هر چه سریعتر از بار وزنه اضافه رهایی پیدا کنید.

در این مقاله تعداد زیادی از غذاهای مفید برای کاهش وزن پیشنهاد شده ، شما می توانید بر حسب میل خود از این مواد غذایی در طول روز استفاده کنید.

۱- شیر و ماست کم چرب و پنیر

راز چربی سوزی این سه ماده، کلسیم موجود در آنهاست. ماست و شیر برای بدن بسیار مفید هستند و اگر می خواهید به نتیجه مطلوبی برسید بهتر است با بازنگری به ۹۰ درصد مطالب روزنامه ها و مجلات مربوط به تغذیه از رابطه قوی بین کلسیم بالای جذب شده و بهبود ساخت ترکیبات مفید در بدن نهایت استفاده را ببرید.

۲ – تخم‌مرغ
خوبی تخم‌مرغ در این است که این ماده در رژیم غذایی کم کالری و حاوی ۷ گرم پروتئین که برای بدن بسیار مفید است.
تحقیقات نشان داده است که خوردن تخم‌مرغ برای صبحانه میزان کالری که شما ممکن است بخواهید بعدا در روز مصرف کنید را کاهش می‌دهد.
اگر چه کلسترول زرده تخم‌مرغ بالا است، اما بسیار مفید است و مصرف آن با اعتدال توصیه می‌شود.

۳ -سبزیجات
اگر شما برای سوخت و ساز چربی‌ها به سبزیجات فکر نمی‌کنید کاملا در اشتباه هستید. چرا که تغذیه با سبزیجات بسیار شگفت‌انگیز عمل می‌کند.
توصیه می‌شود که روزانه حداقل ۲ تا ۳ فنجان سبزیجات در روز بخورید.
افرادی که از خوردن سبزیجات امتناع می‌ورزند بهتر است که آن با انواع سوپ مخلوط کنند و میل کنند (منظور از مخلوط کردنخود سبزی است نه آب آن).

۴- جو دوسر

راز موجود در جو، فیبر فراوان آن است. جو دو سر پایه یک رژیم غذایی مناسب می باشدبه جای استفاده از برنج، از خوردن جو دوسر همراه با شامتان لذت ببرید. این کار می تواند از ایجاد چربی در شکم جلوگیری کند.

۵ -عسل
به عقیده‌ی برخی از متخصصان اگر عسل که یک ماده‌ی قندی طبیعی است جایگزین قند شود سرعت افزایش وزن و ذخیره‌ی چربی‌ها کاهش می‌یابد. عسل خواص ضدباکتریایی و ضد ویروسی دارد و برای خوش اندامی نیز مفید است. باید بدانید که این ماده غذایی شیرین و پرطرفدار میزان قند خون را ثابت نگه می‌دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. اگر مقداری دارچین هم به عسلتان اضافه کنید تأثیر چربی سوزی آن چند برابر می‌شود.
۶ -فلفل قرمز
فلفل قرمز به دلیل داشتن ماده کپسایسین که به ماده سرکوب کننده اشتها شناخته شده است، می‌تواند گزینه مناسبی برای سوزاندن چربی‌ها محسوب شود.

فلف قرمز یکی از گیاهان طبیعی با اثر آنی و قدرتمند در افزایش متابولیسم پایه بدن می باشد. معمولا فلفل های تند دارای این خاصیت چربی سوزی می باشند. بیشتر مکمل های چربی سوز در بازار حاوی مقدار زیادی از عصاره فلفل می باشند.

 ۷-گریپ فورت

ویتامین C به سوخت و ساز مناسب چربی کمک می کند؛ غذاهای مملو از ویتامین C انتخاب مهمی برای چربی سوزی هستند.

مصرف نصف گریپ فورت در وعده صبحانه و یا حدود ۳۰ دقیقه قبل از صرف غذا به احساس سیری و پیشگیری از اضافه وزن کمک می کند.

۸ – سیب

بله سیب بسیار کم کالری ، نمک و چربی است همچنین سیب دارای فیبر های بسیار عالی می باشد این فیبر ها به خوبی حس گرسنگی و کرختی را از شما دور نگه می دارند. همچنین تنها خوردن یک عدد سیب در روز شما را از دکتر دور نگاه خواهد داشت.

مطالب مفید :

سی ال ای (CLA) و رشد عضلانی   ***    بهترین زمان چربی سوزی و کاهش وزنال کارنیتین، چربی سوز آنابولیک    ***          بهترین مکمل های چربی سوز در یک نگاه

 

 

 

 

حتما ببینید

نوشیدنی های چربی سوز- www.maxstar.ir

نوشیدنی های چربی سوز-کاهش وزن و لاغری

نوشیدنی های سلامت زا برای لاغری خسته از عرق کردن در یک باشگاه ورزشی بدون …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.