آخرین خبرها
خانه / آمینو اسید ها / ال کارنیتین ال – تارترات

ال کارنیتین ال – تارترات

ال کارنیتین در کنار کافئین ،سینفرین و سی ال آ ، از شناخته شده ترین مکمل ها ی سری چربی سوز می باشد. اما ال کارنیتین تاثیرات گسترده تری از یک مکمل چربی سوز را دارد با بازنگری این مکمل می توان به دیگر فواید این مکمل پی برد.

ال کارنیتین دارای شاخه های گوناگونی می باشد . نقد و بر رسی این مطلب مربوط به شاخه ال کارنیتین ال تارترات می باشد که بیشتر از دیگر انواع ال کارنیتین ها مورد توجه محقیقین ورزشی قرار گرفته است.

ال – کارنیتین ال – تارتارات عملکرد و چربی سوزی را بهبود میبخشد

ال – کارنیتین به عنوان بخش ضروری در تولید انرژی در بدن ایفای نقش میکند.

به کاهش وزن و چربی سوزی کمک میکند,اسید های بلند زنجیر را به سمت ایستگاه های متابولیک بدن حرکت میدهد

انرژی بیشتری در بدن تولید میکند,انرژی سلولی در مغز را افزایش میدهد,ثبات ذهنی و تمرکز را افزایش میدهد و برای تقویت همه ی بخش های سیستم که باعث افزایش انرژی میشوند مورد استفاده قرار میگیرد.

کارنیتین در کبد و کلیه ها تشکیل میشود و در عضله های اسکلتی,قلب,مغز و اسپرم ها زخیره میشود.معمولا,بدن حاوی مقادیر مناسبی از کارنیتین میباشد,به هر حال برخی افراد ممکن است به اندازه ی کافی کارنیتین نداشته باشند که این به این خاطر است که بدن آنها نمیتواند به اندازه ی کافی کارنیتین تولید کند یا نمیتواند آن را به داخل بافت ها انتقال دهد تا مورد استفاده قرار گیرد.

کارنیتین در فرم های مختلفی موجود میباشد از جمله ال – کارنیتین(فرم آزاد),استیل – ال – کارنیتین و ال – کارنیتین ال – تارتارات(LCLT).اخیرا کشف شده است که ال – کارنیتین ال – تارتارات چربی سوزی و بازیابی بدن پس از ورزش را بهبود میبخشد.در مطالعات پیشین,محققان دانشگاه کانکتیکات نیز به این نتیجه رسیدند که LCLT میزان تولید رادیکال های آزاد را کاهش میدهد,آسیب وارده به عضلات و همچنین درد عضلات پس از تمرین را نیز کاهش میدهد.ثابت شده است کهLCLT اکسیده شدن اسید های چرب را در نمونه های سالم افزایش میدهد.علاوه بر این, LCLT باعث افزایش عملکرد,بازیابی و حداکثر سازی مصرف اکسیدژن(حداکثر VO2)میشود.

چند تفکر متفاوت از مطالعات انجام شده در انگلستان وجود دارند.تحقیقات در یک دوره ی ۶ ماهه انجام شدند که در این مدت افراد به وزنی حدود ۷۵ تا ۱۰۰ کیلوگرم در حین انجام تمرینات میرسیدند و استفاده از کارنیتین پیش از ورزش به متابولیسم چربی کمک کرد.نتایج افزایش حدود ۲۰ تا ۳۰% نتیجه ی کار را در طول فصل تمرینات نشان دادند.اجازه دهید به کاهش ۱ تا ۲% چربی بدن در این مدت نیز اشاره کنیم.

 

مطالب داغ

مزایای اصلی مکمل سیترولین مالات

سیترولین,به طور طبیعی به شکل سیترولین مالات,توجه بسیاری را در حوزه ی بهبود عملکرد فیزیکی به خود جلب کرده است و مزایای آن بی شمار هستند.جدا از اینکه سیترولین مالات یک بیومولکول ضروری در

ادامه مطلب :

ال سیترولین مالات

———————————————————————————–

بسیاری از بدنسازان چیز زیادی در مورد بتا آلانین نمیدانند.اما اگر از آنها در مورد بتا آلانین بپرسید,احتمالا این جمله را خواهید شنید:”بله من در مورد آن شنیده ام.هیچوقت امتحان نکردم ولی شدنیده ام.”بتا آلانین چیست و چه کاری انجام میدهد؟

بتا آلانین یک آمینو اسید طبیعی است که وظیفه ی آن افزایش غلظت کارنوزین درون عضله ای میباشد.غلظت بیشتر کارنوزین درون عضله ای به فراهم کردن انرژی بیشتر,استقامت بیشتر و عملکرد ورزشی بهتر کمک میکند.

ادامه مطلب :

ترکیب کراتین و بتا الانین

———————————————————————————–

کراتین یکی از معروف ترین و مقرون به صرفه ترین مکمل در تمرینات بدنسازی میباشد.این مقاله با نگاه کردن به ۱۰ افسانه ی معمول,حقیقت را از تخیل جدا میکند.

کراتین تقریبا معروف ترین مکمل ورزشی در دسترس تا امروز میباشد, و دلیل خوبی هم دارد. جدا از اینکه یک بیو مولکول حیاتی میباشد,کراتین یکی از بی خطرترین و موثرترین مکمل ها میباشد.

طبیعی است که با وجود چنین مزیت هایی چند اتهام غلط نیز به وجود بیایند, پس وقت آن است که چند افسانه را که به کراتین مربوط میشوند را بررسی و برطرف کنیم.بخوانید تا حقیقت و دلیل اینکه چرا باید کراتین جزو مکمل های شما باشد را بفهمید.

ادامه مطلب :

۱۰ باور غلط در مورد کراتین

———————————————————————————–

حتما ببینید

سیترولین مالات - مکمل قبل تمرین

ال سیترولین مالات – مکمل بدنسازی

این مقاله راهنمای کامل مزایا و مقدار دزهای مکمل  ال – سیترولین مالات را شرح …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.